Przewodnik technik mechanik lotniczy

TECHNIK MECHANIK LOTNICZY

Symbol cyfrowy zawodu: 315317

Kwalifikacja: TLO.03

Nazwa kwalifikacji: Wykonywanie obsługi technicznej płatowca i jego instalacji oraz zespołu napędowego statków powietrznych

 

W kwalifikacji TLO.03 nauczysz się:

  • Budowy i działania płatowca oraz silników lotniczych.
  • Obsługi technicznej instalacji (paliwowych, hydraulicznych, elektrycznych itp.).
  • Wykonywania przeglądów, konserwacji i napraw.
  • Diagnozowania i usuwania usterek.
  • Korzystania z dokumentacji technicznej i przyrządów pomiarowych.
  • Stosowania procedur lotniczych, zasad BHP i bezpieczeństwa eksploatacji.
 
Uprawnienia

Uprawnienia do wykonywania zawodu technik mechanik lotniczy możesz zdobyć:

  • w pięcioletnim technikum
  • na kwalifikacyjnych kursach zawodowych

Ukończenie kształcenia w zawodzie technik mechanik lotniczy uprawnia do:

  • Wykonywania obsługi technicznej statków powietrznych i ich podzespołów
  • Wykonywania obsługi liniowej statków powietrznych
 
Predyspozycje kandydata
  • Ogólna wydolność fizyczna
  • Ostrość wzroku
  • Rozróżnianie barw
  • Widzenie stereoskopowe (ocena odległości)
  • Koordynacja wzrokowo-ruchowa
  • Zręczność palców
  • Spostrzegawczość
  • Szybki refleks
  • Uzdolnienia techniczne
  • Zdolność koncentracji i podzielność uwagi
  • Dbałość o jakość pracy
  • Zamiłowanie do ładu i porządku
  • Dokładność, rzetelność, cierpliwość
  • Radzenie sobie ze stresem
  • Gotowość do pracy w różnych warunkach środowiskowych
  • Wysoka samodyscyplina
  • Odpowiedzialność za działania zawodowe
 
Gdzie możesz pracować
  • Mechanik silników lotniczych
  • Licencjonowany mechanik lotniczy (obsługa hangarowa)
  • Licencjonowany mechanik lotniczy ds. obsługi liniowej
  • Licencjonowany mechanik lotniczy w General Aviation (samoloty, śmigłowce, szybowce, wiatrakowce itp.)
  • Inżynier zarządzania ciągłą zdatnością do lotu
 
Charakter pracy
  • Pod dużą presją odpowiedzialności za bezpieczeństwo statku powietrznego
  • Praca indywidualna lub zespołowa, możliwy nadzór małego zespołu
  • Normowany czas pracy (jedno- lub dwuzmianowy)
  • Praca w hangarze, wnętrzu statków powietrznych lub na powietrzu w różnych warunkach
  • Często czynności monotonne i precyzyjne
  • Kontakt z hałasem, narzędziami elektrycznymi i substancjami chemicznymi
 
Powiązane zawody
  • Inżynier konstruktor
  • Inżynier projektów silników lotniczych
  • Inżynier ds. analiz wytrzymałościowych
  • Technik instalator
  • Inżynier produkcji
  • Inżynier procesu (technolog)
  • Inżynier nadzoru jakości
  • ULC – Departament personelu lotniczego
Skip to content