2025 Skrzydła przyszłości

W 2025 roku po raz drugi nasza szkoła wzięła udział w naborze projektów prowadzonym przez
Polsko-Ukraińską Radę Wymiany Młodzieży. Projekt „Skrzydła przyszłości” uzyskał akceptację komisji konkursowej i otrzymał dofinansowanie z Ministerstwa Edukacji w wysokości 9 049,92 EUR / 39 005,16 PLN. Dzięki temu 20 uczniów wraz z 2 opiekunami mogło wziąć udział w tygodniowej mobilności w Trójmieście.

„Skrzydła przyszłości” to inicjatywa rozwijająca kompetencje zawodowe młodzieży polskiej i ukraińskiej w branży lotniczej. Uczestnicy zdobędą umiejętności komunikacyjne, badawcze i organizacyjne, poznają rynek pracy oraz nauczyli się pracy zespołowej. Ważnym elementem projektu będzieintegracja polsko-ukraińska poprzez wspólne zadania, wieczory integracyjne i wymianę doświadczeń.

Projekt stawia nie tylko na edukację i rozwój zawodowy, ale także na budowanie relacji, inspirowanie młodzieży do wyboru kariery w lotnictwie oraz promocję współpracy międzynarodowej. Uczestnicy uzyskają cenne kontakty, które mogą zwiększyć ich szanse na przyszłe zatrudnienie.

Mobilność do Pucka i związane z nią aktywności umożliwią zdobycie praktycznych doświadczeń m.in. w  Aeroklubie Gdańskim czy Muzeum Morskiego Dywizjonu Lotniczego. Ciekawym punktem będzie również obserwacja kitesurfingu, która pokaże podobieństwa między żeglarstwem a lotnictwem.

Zwieńczeniem projektu będzie przygotowanie przewodnika po zawodach lotniczych, który zostanie przekazany wybranym szkołom i organizacjom w Polsce i na Ukrainie.

W ramach projektu młodzież nie będzie biernym odbiorcą treści, lecz aktywnym uczestnikiem, który:

  • samodzielnie wyszukają i przeanalizują informacje – przed wyjazdem uczestnicy przygotują prezentacje o wybranych miejscach, co rozwinie ich umiejętności analizy danych, kluczowe w przedsiębiorczości,

  • nauczą się zarządzania projektem i pracy w grupie – podział ról i zadań w mieszanych zespołach polsko-ukraińskich wymusi efektywną współpracę, komunikację oraz planowanie działań,

  • rozwiną umiejętności prezentacyjne i sprzedażowe – pełniąc rolę przewodników w trakcie gry miejskiej, uczestnicy będą musieli w ciekawy sposób przekazać swoją wiedzę, co jest istotne w budowaniu kompetencji perswazyjnych i autoprezentacyjnych,

  • zdobędą doświadczenie w tworzeniu produktu edukacyjnego – końcowy rezultat projektu, czyli przewodnik o zawodach w branży lotniczej, będzie efektem ich wspólnej pracy, co uczy odpowiedzialności za jakość tworzonych treści oraz dostosowania ich do potrzeb odbiorców.

Projekt wspiera przedsiębiorczość młodzieży poprzez:

  • inspirację do świadomego planowania ścieżki zawodowej – uczestnicy zdobędą wiedzę o branży lotniczej, jej wymaganiach i możliwościach, co pomoże im lepiej zaplanować swoją przyszłość zawodową,

  • promowanie aktywnego podejścia do zdobywania kompetencji – zamiast biernego słuchania wykładów młodzież będzie samodzielnie zdobywać informacje i uczyć się poprzez działanie,

  • rozwój inicjatywy i kreatywności – uczestnicy będą zachęcani do wychodzenia z własnymi pomysł

Relacji z mobilności:

Rezultat działania:
Przewodnik kierunków lotniczych
 

 

Skip to content